Handelsbetingelser

Generelt

Sitet www.BabyFryd.dk ejes og drives af BabyFryd, CVR-nr. 28160372, Strandgårds Alle 65, 3600 Frederikssund, tlf. 30953055, info@babyfryd.dk.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer på www.BabyFryd.dk.

Bestilling og betaling

www.BabyFryd.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.BabyFryd.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse på mail fra os. Hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelsen efter et par minutter, kan du eventuelt se i din SPAM-mappe.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos BabyFryd.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

I forbindelse med julen 2017, kan du returnere dine varer frem til 12. januar 2018. Skriv blot "JULEGAVER" i kommentarfeltet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte den bytte- og returnota der typisk sidder i plastlommen udenpå pakken når du modtager den, eller skrive på en udskrift af din mail med ordrebekræftelsen, eller alternativt benytte en standard fortrydelsesformular.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

BabyFryd.dk
Strandgårds Alle 65
3600 Frederikssund

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har modtaget din leverance.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og pakker skal sendes direkte til vores adresse.

Du skal vedlægge en udfyldt retur- og byttenota eller anden dokumentation for dit køb. Bytte- og returnotaen vil typisk sidde i plastlommen udenpå pakken når du modtager den.

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Hvis du har købt med kredit til f.eks. børnepenge, modregnes de returnerede varers værdi fra det beløb vi hæver ved kredittens udgang.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

 - du reelt har taget varen i brug,
 - den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
 - du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
 - du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 uger efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail på info@babyfryd.dk eller telefonisk på 30 95 30 55.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis du ikke når at hente din pakke, eller nægter modtagelse

Hvis pakken ikke afhentes indenfor henliggelsesfristen, eller man nægter modtagelse, pålægges et forsendelses-gebyr på 39 kr.

Persondata

For at kunne handle på www.BabyFryd.dk skal du som minimum oplyse:

Navn, adresse, e-mail, telefonnummer.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til BabyFryd.dk via e-mail info@babyfryd.dk.

Cookies

Ved at benytte www.BabyFryd.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.BabyFryd.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på info@babyfryd.dk. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@babyfryd.dk.